Vstup do INSIA byl to nejlepší, co jsme mohli udělat, říká Zdeněk Černý

272

INSIA je dnes jednou z nejsilnějších značek na pojistném trhu. Poradci si ji cení hlavně proto, že jim výrazně usnadňuje práci a umožňuje vydělat více peněz. Bylo tomu vždy tak? Přenesme se společně do minulosti a zavzpomínejme se Zdeňkem Černým, jaká byla INSIA před lety.

Jak dlouho spolupracujete s INSIA?

S INSIA spolupracujeme od roku 2004. Myslím, že v prosinci téhož roku jsme měnili název firmy na INSIA KV. Jestli si dobře vzpomínám, tak ostrá spolupráce začala hned po Velké říjnové pojišťovací revoluci, což byla akce pro pojišťovny, kde se představil projekt INSIA.

Jaké byly vaše začátky?

Protože jsme byli jedním z prvních partnerů INSIA, nebyla cesta prošlapaná a vše bylo pro nás
i centrálu INSIA nové. Problémy byly s převodem kmenů a pojišťovny tehdy nevnímaly značku INSIA jako dnes.

I když jsme jako makléři fungovali na trhu několik let, museli jsme všem vysvětlovat, jak INSIA funguje. Museli jsme se učit pracovat v novém systému a v relativně krátké době zadat celý náš kmen do Yeti, aby nám chodily provize.

Změnilo se něco od doby, co jste v INSIA?

Změnilo se toho hodně. Na začátku bylo kolem Ivana a Petra jen pár lidí, dnes je na centrále několik oddělení s kolegy, kteří se snaží zjednodušit nám práci. Vůbec nemůžeme srovnávat Yetíka na začátku a dnes. Dnes máme po ruce vychytávky jako Yeti Mobile, Ignác, ZamZam a další online nástroje.

Jsem rád, že INSIA jde stále dopředu a přichází s novinkami. Teď například představila úplně nový systém vyplácení provizí, takže si může poradce sám určit výplatní den. Nedávno spustili automatické personalizované emaily a v plánu jsou i video emaily.

Co nejlepšího Vám spolupráce přinesla?

Spolupráce s INSIA nám určitě přinesla navýšení provizí, uvolnila nám ruce a díky systému Yeti je pro nás vše jednodušší, rychlejší a hlavně bezpečnější. Jsme součástí velkého makléře, i když našim klientů stále nabízíme, jak já říkám, rodinný servis.

Co Váš nejsilnější zážitek? 

Silných zážitků s INSIA mám hodně. Jsem rád za každou poradu, setkání, INSIAFEST, dříve i INSIALAND. INSIA je pro mě každodenním zážitkem a obrovským povzbuzením do další práce, baví mě každé setkání s naším vizionářským Ivanem.

Na co nejraději vzpomínáte?

Rád vzpomínám, jak jsme v začátcích INSIA oslovovali klienty a chodili k nim úplně s něčím jiným než konkurence. Musel jsem na každou schůzku chodit s notebookem a projektorem a ještě ke všemu jsem potřeboval připojení k internetu u klienta.

Bavilo mě, jak jsem na klienta vybalil prezentaci v Yeti a ukázal mu, jak makléři v INSIA pracují, jak si předávají vzkazy, úkoly, jak systém hlídá fakturaci atd. A hlavně to, že to vše může využívat také a má tak přehled o svém majetku a třeba i o pojistných událostech.

Paradoxem je, že ne všichni chtěli připojení do Yeti a ti, kteří si ho objednali, tak ho málo využívali. Každopádně po prezentaci si každý “sedl na zadek” a uznal, že Yeti je super a systém naší práce přináší něco úplně jiného, než bylo běžné.

Jak moc se změnila INSIA oproti době, kdy jste v ní začínal?

V začátcích pro mě byla INSIA jen Ivan a Petr. Dnes je to Ivan a MARSH, a to je ta hlavní změna. Dnes je INSIA jasnou dvojkou na českém pojistném trhu, a když se ohlédnu, vidím spoustu dobře odvedené práce. Samozřejmě se INSIA průběžně mění spolu s pojistným trhem, hlavně po stránce legislativy.

Jak hodnotíte spolupráci po letech?

Spolupráci hodnotím jako velmi úspěšnou a stále tvrdím, že vstup do INSIA byl z hlediska strategie a rozvoje naší společnosti to nejlepším, co jsme mohli udělat. Někdy slýchám i od našich kolegů připomínky typu, proč jsme v INSIA? Co nám to dává? A že by nám bylo lépe samotným.

O mně je známo, že jsem srdcař, a když kopu za nějaký tým, tak mu musím věřit a být mu věrný. A vadí mi, když někteří kolegové zapomínají, jaké to bylo před INSIA, Yeti, Ignácem, ZamZam, dalšími online nástroji a vše jen kritizují. Byl bych velmi rád, kdyby můj pozitivní přístup a nadšení sdíleli i ostatní kolegové a všichni jsme táhli za jeden provaz.