Dříve či později se proto každá úspěšná firma dostává do situace, kdy má více požadavků na servis a služby než stačí v daném okamžiku uspokojit a někteří klienti se dostanou na řadu později. Musí zkrátka počkat. To je přesně ten okamžik, kdy je vhodné si klienty roztřídit (neboli segmentovat) a zařadit je do několika skupin, které budou následně určovat, kdo a kdy se dostane „na řadu“. Není zkrátka fyzicky možné, aby každý klient byl „VIP“, i když to některé firmy ve své reklamě tak prezentují.
Pro segmentaci klientů se často používá metoda zvaná ABC analýza, která v principu vychází ze známého Paretova pravidla 80/20. Podstatou toho principu, který objevil italský matematik Vilfredo Pareto (1848 – 1923), je skutečnost, že významná menšina vstupů způsobuje významnou většinu výstupů. S vysokou pravděpodobností tedy 20 % vašich klientů vytváří 80 % vašeho provizního příjmu.